יום שישי, 27 במרץ 2009

צילום עשן

אם באבסטרקט עסקינן שימו לב לפוטנציאל הגלום בחומרים אמורפיים. אמורפיים - חסרי צורה, נוזלים וגזים. האקראיות מושלמת, אין נקודת מבט לא יפה. אין צורך לביים או לרטש בפוטושופ. חברים מדובר במקרה זה בעשן.
העשן בו אנו עוסקים הוא עשן אפור. ניתן לייצור אותו בדרכים רבות, ביניהם ע"י הצתת דף נייר, וכיבוי הלהבה מיד לאחר ההצתה (חשוב מאוד - אחרת לא יפיק עשן סמיך). דרך אחרת ליצירת עשן היא ע"י סיגריות, או קטורת וכו'.


Smokie
צילום עשן / פברואר 09'

אז, איך עושים זאת?
יש צורך בציוד הבא:
1. מצלמה: עדיפות לריפלקס - יש צורך בחיבור מבזק.
2. מבזק: כלשהו אשר ניתן לחבר למצלמה.
3. קערית: או כל כלי קיבול. עדיפות לכלי עם פיה צרה. על הכלי להיות חסין אש.
4. חצובה/מעמד לפלאש.
5. מסך שחור: אפשרות לבד שחור או בריסטול שחור גדול. אם בוחרים בבד, יש לוודא כי אין עליו קפלים.

מערך הצילום

מהלך הצילום:
יש לערוך את הסטודיו בצורה הבאה: הרקע השחור, עליו האובייקט המפיץ עשן, והמבזק צריך להאיר בניצב לכל המערכת. חשוב שאור ההבזקה לא ייפול על הרקע השחור או על עדשת המצלמה. לשם כך מומלץ להלביש על ראש ההבזקה בריסטול שחור היוצר כמין ארובה. אזהרה: ראש ההבזקה מתחמם מאוד לאחר ההבזקה.
המצלמה יכולה להיות דינאמית או סטטית על חצובה מול האובייקט כך שאור המבזק לא יגיע אל עדשת המצלמה.
ובכן, אפשר להתחיל בצילום. כמה דברים לפני שמתחילים: רצוי לבצע את הצילום בחדר ללא תנועת אויר. לשם כך יש לסגור את החלונות והדלתות וכך למנוע כניסת רוח ופרצי אויר. ראוי לציין כי אחרי סשין של חצי שעה ככל הנראה תישברו לנוכח כמות העשן שתשאפו לריאות. לכן יש צורך בהתאווררות מדי פעם.

הערות חשובות:
1. בזמן הצילום יש לבדוק באופן קבוע את רמת התאורה שהגיעה אל הרקע או הווצרות פליירים (הבזקי אור) על העדשה. לאחר בדיקה מעמיקה יש לתקן את מערך הצילום וכך לתחזק את המערך, בסופו של דבר התמונות ייצאו מושלמות.
2. את ה-WB של המצלמה ניתן לכוון לפלאש.
3. הפוקוס של המצלמה צריך להיות ידני - manual - פונקציית האוטו-פוקוס לא תעבוד בד"כ בצילום עשן. ניתן לכוון את הפוקוס בקירוב ע"י החזקת עצם כלשהו בקרבת האזור בו צפוי העשן להיות. מכדי לדכא תופעות של עומק שדה רדוד רצוי לכוון את הצמצם מעל F8 וכך גם אזורים רחוקים מאזור הפוקוס ישארו חדים.
4. העשן הוא מדיום בעייתי וחמקמק, אך גם יפה מאין כמוהו. עקב כך רצוי לצלם מספר צילומים לכל זוית. הדבר ימנע אכזבה מיותרת מאוחר יותר.

הורדה ועיבוד:
לאחר הצילום ניתן לערוך את התמונות בתוכנות השונות. העשן ייראה בד"כ בצבע כחלחל על רקע שחור. בכדי להדגיש אותו יש להגדיל את הCONTRAST שלו למקסימום וניתן גם לבצע פעולת נגטיב ושינויי צבע בפוטושופ.

Smokie
צילום עשן / פברואר 09'

בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה